2016. február 3., szerda

Jodi Picoult: Törékeny

Az első könyv, amit idén olvastam. Ami azt illeti elég sokáig húztam, talán két hétbe is telt, mire végeztem vele. Nem, nem azért nem haladtam vele, mert végtelenül unalmas volt, vagy rossz volt a könyv, csupán annyi szenvedés volt benne, hogy ennyit egyszerre nem tudtam elviselni az elején. Végül megszoktam, és az utolsó 150 oldalt egyebe elolvastam. Szóval a regény Willow-ról szól, egy kislányról, aki ritka betegséggel rendelkezik, mégpedig csonttörékenységgel. Nem élheti normálisan az életét, hiszen egy szimpla elesés miatt is eltörhet valamelyik csontja. Mivel anyagilag nem állnak pompásan - elvégre Willow miatt rengeteg pénzre van szükségük - valahogy muszáj valahogyan pénzt szerezniük, hiába túlórázik az édesapja, rendőrként nem keres eleget, édesanyjának pedig mindig vigyáznia kell Willow-ra. Így hát legjobb barátnője, - aki egyben az orvosa is volt - ellen kártérítési pert indít. Közben az idősebbik lány, Amelia bulimiás, vagdossa magát, és szeretné, ha szülei vele is foglalkoznának. Az édesapa pedig nem tartja jó ötletnek a pert, ezért aztán elhagyja feleségét. 

Szóval ja, így összefoglalva semmi vidám dolog nincs ebben a könyvben, teljesen lehangoló.
Tetszett: - néhány recept random beszúrását
                  - a különböző szemszögeket
                  - a csodaszép mondatokat, hasonlatokat, metaforákat
                  - a fejezetek előtti verseket

Nem tetszett: - hogy volt egy csomó elgépelés, kicsit zavart, bár ez mellékes
                      - a befejezés
                      - Amelia karaktere

Egyébként biztos vagyok benne, hogy fogok még JP könyvet olvasni, mert ez végülis tetszett

Értékelés: 9/10 (csak a befejezés és a túl sok szenvedés miatt)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése